Brak obrazu w telewizorze. Co zrobić?

Dodano: 23/01/2016 11:16

W pierwszej kolejności należy sprawdzić, czy wszystkie kable są prawidłowo wpięte do dekodera oraz do telewizora. Następnie należy wyłączyć na około 1 minutę dekoder z prądu. Jeśli po tym zabiegu nadal nie mamy na telewizorze obrazu z dekodera należy sprawdzić, czy na telewizorze jest ustawione prawidłowe źródło sygnału. Dokonujemy tego za pomocą przycisku oznaczonego “SOURCE” lub ikoną button.

Jeżeli używamy podłączenia za pomocą wejścia analogowego (SCART) to prawidłowym źródłem będzie AV/SCART.

Jeżeli używamy podłączenia za pomocą wejścia cyfrowego (HDMI) to prawidłowym źródłem będzie HDMI (jeżeli nasz telewizor posiada kilka złącz HDMI to ten z odpowiednim numerem. np. HDMI1 lub HDMI2).

Jeśli po wykonaniu tych czynności nadal nie mamy prawidłowego obrazu, należy skontaktować się z Biurem Obsługi. Na miejscu w biurze istnieje możliwość sprawdzenia dekodera. Jeżeli dekoder okaże się sprawny, może to oznaczać uszkodzenie okablowania lub wejścia w telewizorze.