Platforma Multinet IP PBX

Platforma telekomunikacyjna Multinet IP PBX to dedykowane oprogramowanie oparte o rozwiązania open source’owe bez opłat licencyjnych, dzięki czemu końcowy użytkownik nie ponosi stałych dodatkowych opłat. To doskonałe rozwiązanie umożliwiające szybkie i bezproblemowe przejście z analogowo-cyfrowej telefonii POTS/ ISDN do w pełni cyfrowej technologii Voice Over Internet Protocol.
Platformę można uruchomić w lokalnej sieci komputerowej użytkownika i wykorzystywać jej zasoby do transmisji głosu i obrazu. Takie rozwiązanie jest wygodne ponieważ instalacja sprzętu PBX w firmie użytkownika wykorzystuje lokalną infrastrukturę teleinformatyczną, nad pracą której czuwa sam użytkownik.
Wdrożenie Platformy pozwoli Państwu na likwidację drogich i przestarzałych technologii ISDN i wdrożenie cyfrowych łączy VoIP a tym samym unowocześnienie kanałów komunikacji głosowych w Państwa Firmie oraz zmniejszenie kosztów związanych z połączeniami miejskimi.
Rozwiązania oparte o dedykowane oprogramowanie telekomunikacyjne mają wiele zalet, których z trudem można szukać w tradycyjnych rozwiązaniach opartych o centrale telekomunikacyjne. Rozwiązanie takie, w tradycyjnych systemach PBX praktycznie zawsze są obostrzone wszelkiego rodzaju stałymi licencjami, których koszt, wdrożenia zazwyczaj stawia pod znakiem zapytania ich opłacalność.

Do ważniejszych funkcjonalności Platformy Multinet IP PBX należy zaliczyć:

  • nagrywanie rozmów,
  • kolejkowanie połączeń przychodzących,
  • powiadamianie o pozycji w kolejce,
  • rozbudowany system IVR (zapowiedzi głosowe),
  • rozbudowany system pokoi konferencyjnych,
  • FollowMe (usługa „szukaj mnie”),
  • poczta głosowa,
  • wideotelefonia z wykorzystaniem telefonów IP,
  • nielimitowana ilość numerów wew. (określona mocą serwera),
  • nielimitowana ilość numerów miejskich zew. (określona przepustowością łącza),
  • zintegrowana książka telefoniczna XML na dedykowanych telefonach IP
  • Panel Operatorski FOP2 (w pełnej wersji , jednorazowa niska opłata licencyjna),
  • szczegółowe raporty dotyczące ruchu telefonicznego wychodzącego i przychodzącego,
  • możliwość uruchomienia numeru wewnętrznego na telefonie komórkowym wyposażonym w system android,
  • wygodne zarządzanie poprzez dowolną przeglądarkę www,
  • usługa Click2dial (umożliwia wybieranie numeru zewnętrznego poprzez kliknięcie go np. w przeglądarce www.

Słowniczek pojęć:

  • Kolejkowanie połączeń przychodzących – rozmowy przychodzące kierowane są do tzw. kolejek oczekujących w których rozmówca jest informowany o swojej pozycji.
  • Agent (osoba odbierająca połączenia przychodzące do firmy ma możliwość logowania i wylogowania się z kolejki , co skutkuje kierowaniem do niego połączeń lub pomijaniem go w procesie obsługi połączenia).
  • IVR (rozbudowany system zapowiedzi głosowych, który wstępnie selekcjonuje połączenia przychodzące kierując je do odpowiednich kolejek, systemu poczty głosowej lub konkretnego abonenta),
  • Panel Operatorski FOP2 (uruchamiany w przeglądarce internetowej panel umożliwia pełną obserwacje ruchu przychodzącego do firmy jak i podejmowanie konkretnych działań mających na celu rozładowanie natłoku.) Panel w wersji podstawowej (15 obserwowanych obiektów ) jest darmowy , jeśli chcemy mieć pełną kontrolę na całą firmą wymagana jest licencja, ale jej koszt jest niski i jednorazowy.
  • Poczta głosowa (system umożliwiający odebranie informacji od dzwoniącego klienta, który z różnych powodów nie mógł zostać obsłużony, przesłania jej na adres wskazane adresy e-mail co daje możliwość kontaktu zwrotnego).

Proponowane telefony VOIP:

Yealink T21p-e2

  • dźwięk HD
  • graficzny podświetlany wyświetlacz 132 x 64 pisele
  • 2 porty 10/100M Ethernet
  • PoE
  • 2 konta SIP
  • obsługa zestawów słuchawkowych
  • możliwość montażu na ścianie

Yealink T29g

  • 16 kont SIP
  • dźwięk HD
  • podświetlany kolorowy wyświetlacz 4.3″ 480 x 272 pikseli
  • 2 porty Gigabit Ethernet
  • wbudowany port USB obsługujący zestawy słuchawkowe Bluetooth (za pomocą adapter USB)
  • PoE
  • obsługa zestawów słuchawkowych, EHS
  • obsługa modułów rozszerzających (tzw. sekretarskich)
  • możliwość montażu na ścianie​​​

Proponowane rozwiązania na centralę:

Terminal HP T610

  • Procesor AMD Dual-Core T56N APU
  • Pamięć 4GB RAM DDR3
  • Dysk SSD o pojemności od 16 GB
  • Zasilanie DC (zewnętrzny zasilacz)
  • Bardzo małe wymiary

Serwer DELL R230

  • Procesor Intel Xeon E3-1200 v6
  • Pamięć RAM 8GB DDR4
  • Dysk twardy 2x 1TB
  • Zasilacz 250 Watt
  • Napęd optyczny DVD-RW Dual Layer
  • Możliwa rozbudowa pamięci RAM, dołożenie sprzętowego kontrolera RAID
  • Obudowa Rack 1U